onsdag 3 december 2008

Nästan frisk =)

Efter att ha varit sjuk i snart 1,5 vecka så känner jag mig idag både pigg och glad. Även om det blev en timmes sova i soffan under kvällen så är jag piggare än på många dagar. Har ätit penicillin mot halsfluss och så har jag fått rinexin som avsvällande då jag tydligen var alldeles för tjock i luftvägarna (tror jag det var). Men vägrade att ta hostmedicin och nässpray, någon måtta får det väl vara med mediciner. Har ju blivit några alvedon om dan utöver de andra två och så ska jag ju äta vitaminer och folsyra också. Känns som jag mest levt på piller sista veckan.

Så imorgon ska jag jobba =) Kommer förmodligen bli skitjobbigt, men det är väl bara att ta det lugnt och ta den hjälp som erbjuds.

Har fått problem med vattnet igen också, så imorgon kommer rörmokaren och kikar, förhoppningsvis slipper vi dra upp pumpen ur borrhålet. Den sitter ca 50 meter ner i backen och i detta snöslasket är det ju inte så kul att pyssla med. Hoppas han får igång det bara så jag kan få duscha någon gång, känner mig inte alls speciellt fräsch idag =/

Robin har flyttat idag, istället bor Rollex här. Tog en halvtimme att lasta, men sen gick han in och stod snällt och väntade. Duktig pojke =) Ska bli kul att börja vänja honom vid allt nytt. Blir mycket nya rutiner, han är inte van att gå ute på natten och inte är han van vid presenningar märkte jag, jisses vad han fladdrade iväg när jag skakade av höet från den =)

Dags att sova så man orkar med morgondagen.