måndag 1 september 2008

Frysen full

Ja, nu blir frysen full. Gav mig på att baka igår/inatt.
Av 6 paket jäst, 2,5 liter mjölk, 400 gram smör och så en massa rågsikt, grahamsmjöl, havregryn och massa annat blev det 8 limpor och 45 brödbullar. Så nu behöver jag nog inte baka på ett tag framöver.
Passade på att göa chokladkakor också, såna där med pärlsocker på. Jättesmarriga, blev två runda plåtburkar fyllda.

Livet i övrigt är fyllt av trubbel. Kylskåpet bestämde sig i onsdags för att ge upp, inte ens varit inkopplat i två år och redan slut. Vad felet är tänker jag inte ens fundera över. Min pappa har lovat att hjälpa mig fixa ett annat.
Så inatt gav vattenpumpen upp också, allt på en gång. Nu undrar jag bara vilken häst som kommer behöva veterinärvård innan månaden är slut.

Min ekonomi är på gång att köras totalt i botten. Men allt brukar ju lösa sig till slut.
Jobbar en massa så jag hinner inte med hästarna så mycket som jag skulle vilja.
Men förhoppningsvis kan jag lyckas sälja eller låna ut några stycken ganska snart.