fredag 3 maj 2013

Feber

Jisses vad jag mådde skit imorse när jag vaknade. 39,2 i feber, huvudet sprängde och jag visste att jag aldrig skulle orka med när Lovisa vaknade. Så jag ringde mina föräldrar som kom hit och tog hand om min trollunge.
Det tog ett tag, men febern hålls nu i schack med panodil. Lovisa är hos sin pappa och jag är ensam hemma med hundarna.
Jag mår inte alls bra, nästan så jag önskar jag kunde ta en grogg och döva sinnena lite, men det ska mycket till innan jag tvingar i mig något så vidrigt igen.
Dricker ju inte alkohol så ofta, det är ju faktiskt inte alls gott.
Fast jag gillar öl, dricker ju gärna alkoholfri öl, tyvärr så är de svenska alternativen inte så smarriga, men har ju haft fördelen att kunna handla utomlands där utbudet är mycket större.
Nackdelen är väl att allt blir ståendes så länge innan jag funderar på att dricka det så det hinner ju bli gammalt.
Men om någon är intresserad så rekommenderar jag ölen Ursus, god både alkoholfri och med alkohol. Deras mörka öl klarade jag dock inte av, det var som att dricka tjära.
Gjorde en ny bekantskap förra året med något som heter Karamalz, ingen alkohol, påminner lite om öl, men mest sött och sliskigt. Gott när den är kall, men varm så blir den bara kladdig.

Ska försöka orka ta mig till soffan och kolla på "kalla fötter", finns många avsnitt kvar att se. Känns skönt att få skratta lite och slippa tänka på sitt eget liv en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar