fredag 17 april 2009

Lättsam graviditet

Ja, jag är nog en av de lyckligt lottade som mår nästan oförskämt bra under graviditeten. Visserligen känner jag nu att jag är trött och börjar bli klumpig, men annars mår jag toppenfint.
Något som bidrar lär väl vara att jag ändå är ganska aktiv med kroppen sedan innan och att jag äter ganska bra mat, älskar ju frukt och grönsaker.
Plus att jag har E som tar mycket bra hand om mig utan att för den skull behandla mig som jag vore sjuk eller något. Han hjälper mig med allt och finns alltid till hands oavsett vad klockan är och vilket humör jag är på.

Nu är det nära till husförsäljning för hans del, han har redan flyttat hit med barnen (ja, de bor här varannan vecka) men det är en del saker kvar att flytta. Har börjat tapetsera om i barnens rum och det blir jättefint faktiskt. En händig karl jag har =)
L har idag fått inviga sin nya säng, en loftsäng 90x200 så nu har han äntligen en "riktig" säng. F har fått ta över hans gamla säng så nu har hon åtminstone en säng som hon får plats i, hennes gamla tyckte jag verkligen började bli för liten. Mycket praktiskt då hennes säng då kan stå under Ls säng. Så blir det mer plats över till annat och förhoppningsvis blir det lätt att hålla rent på golvet också.

Själv har jag rensat ut mycket av mina kläder och böcker, rensade ur 5 jättesopsäckar med kläder och nästan alla mina böcker. Kommer bli loppmarknad här i sommar, har ju en del hästgrejer också som inte lär komma till användning inom den närmsta framtiden. Bättre om någon annan kan ha glädje av dom.
Ska försöka sälja två selar jag haft hos selmakaren för helrenovering, 2 gamla finselar som är nyrenoverade från grunden, det enda som är gammalt är lokträet som är putsat och målat och alla spännen som är ordentligt putsade. En sele med mässingsbeslag (det ser ut som mässing åtminstone) och en med vanliga spännen. Annons blir väl på blocket, hoppas på att få 8.000:- styck. Det är ny stoppning i bossorna och allt läder är tärnsjöläder.

Nu är det dags för en dusch så jag kan somna i soffan sen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar