tisdag 7 april 2009

Trevligt men jobbigt

Denna helg som gått har varit riktigt jobbig för min del.
Har varit kalas/fest för en kompis till E, mycket trevligt men jobbigt för mig med alla dofter. En blandning av först pollen och rök utomhus och sedan parfym inne.
Söndagen körde vi lite flytt och skulle bara med lite vatten till hästarna innan vi skulle upp till E:s föräldrar och äta. Men körde fast med bilen (tjällossning så det var riktigt lerigt och djupt).
Det slutade med att vi drog loss bilen med hjälp av Thor, tungt var det för honom och han frågade mig flera gånger om han verkligen skulle dra när det där bakom satt fast. Jag bad honom och han drog, jisses vad stark han är den hästen. Värd sin dubbla vikt i guld har nu även husse insett =)
Måndagen var jag riktigt slut, åkte med E på jobbet, men låg mest och vilade. Väl hemma på kvällen så blev det tidigt i säng, somnade åtminstone före 22 vilket är tiigt för oss. Sov en stund och vaknade av att Gibbe ville ut och pinka, lyckades ruska liv i E som släppte ut honom. Själv hade jag sådan huvudvärk så jag visste inte om jag skulle orka mig ur sängen ens. Men lyckades ta mig både till köket för en huvudvärkstablett och till toa för att pinka. Insåg att klockan inte ens blivit midnatt och hoppades på att slippa huvudvärken snabbt. Efter en kvart ungefär så avtog värken och jag slocknade och sov ordentligt.
Idag ganska pigg och utvilad, ska strax äta för att sedan ta en sväng ner till Småland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar