fredag 3 april 2009

bara lurad en enda gång

Ja, en enda gång blev jag lurad på första april. Fick sent på kvällen ett sms som löd: "Ha ha! Nu lurade jag dig att ta upp mobilen helt i onödan för att läsa detta sms! April april!"

Tyckte det var kul och passade på att skicka vidare till några.

Har varit en lugn vecka med mycket hemmapyssel. I onsdags bjöd jag familjen på hemgjord pizza och igår blev det pannkaka. Sista jag gjorde pannkaka har jag inget minne av, men misstänker att det var runt 8-10 år sen. Både pizzan och pannkakorna åts med god aptit. Älskar att laga mat, men är ju ännu bättre när de runt omkring uppskattar maten.

Igår blev det en kort vända körning med Thor, körde grusväg och sen asfalt för att slippa ta den skumpiga grusvägen tillbaka. Thor var pigg och travade på riktigt fort ibland. Trodde han skulle bli trött fort, men det var bara sista kilometern hem som man kunde ana att han inte riktigt orkade med. Dock klev han på fint när jag bad honom.
Idag får han vila och imorgon ska förhoppningsvis grannen ta med honom ut på en sväng.

I onsdags klippte jag Oliver, han blev mycket snygg och allt gick bra. Var bara upp mot öronen som han reagerade så där blev det inte så fint, men jisses vilken fin färg han fick när han blev klippt. Ska försöka se om jag kan få upp någon bild på han ikväll.
Även Rollex blev klippt, men där klipptes bara halsen och vi kunde konstatera att han inte hade några löss. Han gick mycket bra att klippa efter att ha stått bredvid då jag klippte Oliver.
Oliver hade inte heller något anggrepp av lus som jag befarade, men jag hade ändå på Sebacil på dom båda "just in case".