måndag 30 mars 2009

Hänt en del sen sist

Vet inte riktigt var jag ska börja, har hänt en hel del sista tiden.

Flög ner till Spanien och körde hem lastbilen med hästar, ryttare och hästskötare för ett par veckor sedan. Resan hem gick bra, förutom att jag en dag lyckades ställa in gps:en påfel by. Men det löste sig och vi kom fram 2 timmar senare än beräknat. Sista sträckan var lång, runt 100 mil blev det på en dag, men med ganska få stopp så var vi framme i bra tid ändå. Var himla skönt att bli hämtad av Erik och slippa köra något alls på flera dagar sen.

Blev stopp hos mina föräldrar för att packa om och sova en stund. Sedan bar det av ner till Skövde och årets hingsvisning av nordsvenskar på Grevagården. Mycket fina hingstar men ingen som jag fastnade så där speciellt för bland 3-åringarna. Bland 4-åringarna hade jag fortfarande samma favorit som förra året "Selims Goliat". Roligt är också att han ju kommer från "mitt" län. Han blev godkänd på 40 poäng, tyckte han skulle ha mer, men precis som förra året var jag inte alls överens med domarna. Men min förhoppning är ju att de har bättre ögon än mig och ser mer änvad jag ser. Jag ser ju bara helheten från läktaren medan de tittar på ben och allt annat på nära håll.

Sen har det varit 2 dagars jobb och sen har jag haft det lugnt och skönt. Har hunnit ut med Thor en sväng under veckan som var, det var helt underbart att få komma ut på en arbetsvillig häst. Han var mycket framåt, har bra kondition men inte så mycket ridmuskler. Men orkade ändå jobba på bra korta stunder. Min förhoppning är att sätta igång honom lite försiktigt, kan jag hinna/orka ut med honom 2-3 ggr i veckan så kommer jag vara nöjd.

Krabat, Thor och Frezia är numera helklippta. Rolles ägare ringde idag och ville att även han skulle klippas så det blir att ta tag i honom under veckan. Fick reda på imorse att jag inte har något jobb alls denna vecka p.g.a att det är för lite gods så de måste ställa in bilar. Jobbade ju förresten ett grispass i lördags, som tur var så följde Erik med och hjälpte till, startade lastbilen 7,20 på morgonen och var inte tillbaka förrän klockan var efter 21 på kvällen. En mycket lång och tröttsam dag. Orkade inget mer på kvällen än sova.

Fredagen och gårdagen (söndag) ägnades åt Eriks hus, han kommer troligen få det sålt ganska snart så det börjar bli ont om tid för flytta och städ nu. Fick en del gjort och fick med en massa kläder och lite annat hem till mig. Så idag har jag ägnat en del av dagen åt att rensa ur mina garderboer, har hittills lyckats fylla 3 rejäla sopsäckar med kläder och linne, snart ska det bli utrensning bland alla jackor också. Sen blir det förhoppningsvis en kort tur med Thor, men tror vi tar en promenad i grimma idag bara, känner inte för att rida, men kan vara skönt att bara vara ute med en enda häst för nöjespromenad ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar