onsdag 4 mars 2009

Vissa dagar ska man stanna under täcket

I måndags skulle jag definitivt ha stannat under täcket som jag hade lust med på morgonen.
Hostade och kände mig febrig, men skulle ju jobba på kvällen så det var bara att sätta igång och se till att hästarna fick mat. Blev sen vila mesta delen av dagen, men trött var jag ändå när jag skulle iväg och jobba.
Riktigt rejält halt var det, på väg till jobbet lyckades jag få sladd med bilen, körde opeln med fyrhjulsdriften inkopplad så det är inget man lyckas med så lätt. Första gången någonsin jag fått sladd när jag kört bara bilen, det var dessutom på E4:an där man tycker de borde ha koll på underlaget.Vägen ut till E4:an var det däremot kanonföre på, mycket fin vinterväg där bilen gick som på räls.
Körde ner till Uppsala sedan och det gick att hålla 80 så jag var nöjd. Men när jag kom ner och skulle byta flak så började strulet, fick första inte loss släpet ens =( Men efter lite trix och krångel så lyckades jag till slut. Sen skulle flaket på bilen av, jisses vilken pärs. Men efter wn och en halv timme hade jag ändå lyckats få av flaket och få dit nästa. Skulle då bara flaka på nästa bil, men där tog det stopp. Det var alldeles för halt och utan flak så var bilen för lätt för att flytta på. Gav upp efter en stund efter att jag pratat med han som skulle ha bilen nästa morgon.
Letad fraktsedlar, men hittade inga =( Letade i hela bilen men hittade bara A-delarna, tog med dom och åkte så jag skulle kunna hinna hem någon gång.
Blev ingen rast, men så får det bli ibland.

I lördags blev Vittra av med pälsen på halsen och bogen och så på med lusmedel på alla tre. Verkar som angreppet avstannat, har ju aldrig haft lus på hästarna förut så jag kan ju inte säga att jag VET hur jag ska göra. Men det verkar bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar