tisdag 26 maj 2009

Nu känns det som det redan är sommar, varmt och skönt på dagarna (ibland lite väl varmt) och ljust dygnet runt nästan. Helt underbart med andra ord. Hoppas bara att den riktiga sommaren blir lika bra, lite lagom varm och med lagom med regn så det växer bra utan att vara dyngsurt i backen jämt.

Alltid händer det saker i livet. Vi trodde vi skulle få möjlighet att köpa grannens marker, men enligt mäklaren hade någon lagt ett högre bud än oss och vi är inte beredda att ge mer än vi redan bjudit. Så tyvärr blir det väl så att jag får se mig om efter ny betesmark som då blir lite längre bort. Men det ska väl lösa sig det också hoppas jag. Finns fortfarande några bitar igenväxt åker i närheten som jag nog ska kunna få beta i år om jag bara lyckas få tag på ägarna till marken. Inte lätt att träffa folk som bara är ute 2-3 gånger om året i sin stuga.

Hästarna går mest och har det skönt i solen. Thor motioneras ibland, tanken är att han ska vara lite mindre fet och lite mer musklad när han ska visas på utställning 12/7 på Hagmyren i Hudiksvall. Blir bara han som blir visad i år då jag själv inte kan visa någon häst. Frezia kommer visas nästa år, då förhoppningsvis med föl så hon kan bli stamboksförd. Vittra ska också visas nästa år då hon är 3 år då. Då ska vi förhoppningsvis också klara av det frivilliga körprovet, jag är övertygad om att det kommer gå galant om vi bara kan hålla sams hon och jag, hon är alldeles för snabb på att läsa av mig ibland. Men hon är en klok och snäll liten häst egentligen så jag tror vi kommer fixa det här.
Jag har väl då alltså bestämt mig för att Thor, Vittra och Frezia kommer bli kvar här hemma på gården, vill inte göra mig av med någon av dem om jag inte blir nödvändigt tvungen till det.
Krabat kommer säljas, när det blir vet jag inte, men jag tänker inte sälja till vem som helst så kanske blir han kvar ett tag. Tänker åtminstone vänta till juli innan jag sätter ut annons på han och sen får man väl se om det finns någon intresserad. Skulle helst vilja att han kom till någon fritidsryttare med lite lägre tävlingsambitioner eller kanske en trevlig ridskola på landet. Precis som storebror sin så älskar han människor och skulle nog helst vilja bo inne i vardagsrummet hos någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar