torsdag 28 maj 2009

Tömkört lillponken

Idag har Thor blivit tömkörd, blev tömkörning på volt och några bommar till hjälp.
Thor var lite ovillig i början, men efter mycket beröm för minsta lilla han gjorde rätt så tog det sig och han gick riktigt bra på slutet. Jag tror det blir mer tömkörning framöver, det är skönt för mig att röra på mig och så slipper jag försöka mig på att lyfta upp lokselen (ardennerstorlek) själv på hans rygg. Mycket smidigare med bara tömkörningsgjorden och så ett huvudlag och tömmar. Det är så bra för hans kropp också, att han får jobba rätt och bli mjukare i kroppen. Blir ju inte alls samma träning som när han går i vagn, då tränar han ju mest kondition och "dragmusklerna".
Ska försöka ta mig för att tömköra Frezia också, men det får bli när det är barnfritt hemma så hon bara har mig omkring sig. Känns lugnast så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar