lördag 30 maj 2009

Högsommar??

Jisses vilken värme det är idag, nu börjar det äntligen bli lite svalt ute, blir till att sova med fönstret öppet inatt.
Thor har varit ute med grannen, de tog en ganska lång runda och Thor var ganska svettig och törstig när de kom tillbaka.

Själv har jag försökt hålla mig inne eller i skuggan hela dagen, inte är man van vid 25 grader plus i skuggan. Lite besvärligare blir det ju när man inte kan röra sig som man är van vid. Sov riktigt dåligt inatt också så jag lär somna ganska snart, men först blir det en svalkande dusch.

Hästarna som inte rört sina vattentunnor på flera dagar hade idag druckit upp allt och var törstiga, annars har de föredragit vattnet i bäcken framför det jag serverat, men nu verkar det ha blivit dåligt med annat vatten så nu blir det att köra vatten till hagen varje dag igen.
Skönt när man kan ta traktorn med stora tanken. Har fått tag på 2 badkar till också så kanske jag kan slippa undan med att fylla vatten varannan dag.

Betesproblemet är på väg att lösa sig, grannen vet om några bitar som inte används annat än att de slår gräset och kör det till skogs för att hålla markerna öppna, så troligen får jag beta dom i år. Blir lite längre bort än det varit förut men det kommer nog gå bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar