måndag 1 juni 2009

Lider av värmen

Jo, jag som mest brukar trivas i den mesta värmen tycker nu att det börjar bli outhärdligt, men det beror väl till stor del på magen jag bär omkring på numera.

Hästarna dricker vatten så det står härliga till. Igår fylldes ett badkar och 4 stycken tunnor á 90 liter, idag ett dygn senare var över hälften av vattnet uppdrucket. Men det är ju bara bra att dom dricker. Har ju fördelen att jag kan fylla tanken som jag spänner fast på traktorn och bara behöver åka upp med traktorn och öppna kranen, mycket bekvämt tycker jag. Speciellt bekvämt när jag oftast också har hjälp numera, är inte mycket som jag behöver göra själv i dessa dagar. Härligt med en sambo som hjälper först och frågar sen, är inte bortskämd med det sen förut direkt...

Thor har tappat en sko, men lyckades hitta den ganska snabbt. Orkar ju dessvärre inte med att få dit den så han får gå med tre skor tills på torsdag då hovslagaren kommer förbi. Min nya hovslagare bor ju en bit bort och har ett ganska stort område så då kan det bli så. Han skulle förbi här idag redan, men hade en massa att göra så jag tyckte han kunde vänta några dagar. Thor rör sig obehindrat i hagen åtminstone, är bara på grusvägen som han linkar omkring och ser olycklig ut.

Lyckades snubbla till ordentligt igår, fastnade med ena foten i en liten stol/pall som står bredvid sängen och stöp ner i golvet. Klarade mig dock bra förutom ena tån som fick sig en törn, idag gör dock inte själv tån ont, men det gör ont i foten ovanför tån. Men det blir bättre ju mer jag rör mig så det är väl över till imorgon hoppas jag.

Imorgon är det styrelsemöte i FNH Gävleborg, ska bli kul att träffas och se vad som är på gång. Ska då även passa på att prata med ägaren till hingsten som jag tänkt skicka Frezia till. Hoppas vi kan få till det så hon hinner bli betäckt i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar