torsdag 10 mars 2011

Inget vettigt inlägg

Har egentligen inte så mycket att skriva om, samtidigt som jag har hur mycket som helst att skriva om...

Önskar jag kunde skriva ner alla mina förvirrade tankar så jag kunde få ur mig dom, men det sitter hårt inne med det just nu. Tankar fladdrar så fort att jag inte ens hinner med dom själv.

Åkte med älsklingen till Gällivare i måndags, han hade tre ställen att lossa på, vilket tog en jäkla tid under tisdagen. Så färden hemåt började ganska sent. Jag får egentligen inte köra eftersom mitt förarkort blivit för gammalt, varför jag inte förnyat är en historia i sig som jag inte tänker dra här. Men nytt är på gång nu.
Men jag körde ändå, tycker inte jag ska tvingas låta bli att köra bara för bilen är ny och man inte kan använda gamla hederliga färdskrivarblad!! Vet att polisen inte skulle gilla det, men ibland så får man vara olaglig fast man egentligen inte är det.

Dagarna går, jag får ingenting gjort känns det som. Har en hel del som ligge roch släpar efter och vissa dagar orkar jag ta tag i en del saker, men sen går det flera dagar då jag inte orkar något alls.
Idag är en sån dag då jag har noll lust och ork. Tog mig i alla fall ut på morgonen och red Thor och hade Daisy med som handhäst, ingen bra kombination i samband med PMS. Daisy sackade efter hela tiden och jag blev bara arg och stundtals gick det rent åt skogen. Men förhoppningsvis kan det inte gå sämre nästa gång. Är ju inte det optimala att ha henne som handhäst genom att jag håller henne i lång lina.
Imorgon är planen att tömköra Thor och att Daisy då ska bindas riktigt kort i dragringen så hon lär sig följa med ordentligt.
Tog även ut Mirre en sväng, han var pigg och glad, inte alls lika seg som när vi var på ridbanan i lördags. Provade pelham på han och stundtals gick det riktigt bra, han tordes söka sig ner mot bettet och länga sig ordentligt en stund i traven. Själva bettet är ju en gummistång så det är väldigt mjukt i munnen, men samtidigt ha man ju lite hävstång så man kan vara jättemjuk i munnen på han. Ska testa att rida några gånger på det och se om han kanske ska få gå med ett sådant ett tag. Han behöver få veta att det kan vara trevligt att söka stöd på bettet. Som det är idag så krullar han ihop halsen och går "bakom" bettet, inte alls kul att rida då tycker jag. Men idag gick det riktigt bra bitvis så hopp finns det.

Imorgon tänkte jag Lucky skulle få komma ut en sväng, han är ruskigt fet och behöver vekrligen motioneras igång ordentligt. Främst behöver han få jobba sig till lite ryggmuskler då han är i total avsaknad av dom just nu. Jag tycker personligen han ser hemskt ut faktiskt. Men jag har ju chansen att göra något åt det så jag ska försöka. Tyvärr har jag inga bra klätterbackar, önskar jag hade dom bra backarna jag hade i Eskilstuna. Kallade den ena för mördarbacken, den var vekrligen mördande att gå upp för. Första gången uppför den med ny häst så gick jag alltid bredvid då den var hyfsat brant och rejält lång. Men efter 3-4 gånger så märkte man att hästarna orkade mer och mer hela tiden, riktigt kul med såna backar. Så jäkla bra träning.

Lovisa har varit hos farmor och fastrar i början av veckan, hon har haft superkul med sina kusiner och det kändes nästan elakt att hon skulle följa med hem igår. Men jag tror inte hon misstyckte faktiskt. Just nu sover hon middag efter att ha varit på dagis. Hoppas hon ska sova länge så hon orkar vara vaken till 7 ikväll åtminstone, igår somnade hon 18.30 och så vaknade hon imorse när Erik skulle åka och vägrade somna om.
Men hon är väl snart inne i sina sovrutiner igen hoppas jag.

I slutet på denna månad blir det en lång resa, ska bli superkul och jag har resplanen i stort sett helt klar. Kommer bli ett besök hos en vän jag inte sett på 11 år!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar