tisdag 15 mars 2011

My own private Rollercoaster

Ja, nu går det verkligen upp och ner varje dag. Idag och igår har det ju varit ganska jämt ändå, varit nere båda dagarna. Är slut i både kroppen och knoppen. Men ha ju en bokad tid med läkaren på fredag i alla fall. Ska bli skönt att få komma dit, tyvärr kan väl inte Erik följa med, men det får gå ändå. Lovisa på dagis så hon slipper vara med. Otur som jag har så har jag bokat med arbetsförmedlingen samma dag utan att jag visste om det, måste alltså omboka det mötet igen. SUCK! Jag vill verkligen ner dit och prata och höra om jag eventuellt kan få hjälp med någon form av praktik eller liknande, skulle må så himla mycket bättre om jag fick komma hemifrån. Nog för jag skulle få ångest över att saker och ting hemma blir ännu mer efter, men jag tror det blir lättare att hantera och att jag får mer ork om jag kan få göra lite nytta på annan plats.

Igår flyttade Stig hit. Det är en honkatt på ca 8 månader, hon är grå med vita tassar och vitt på hakan och under halsen. Jättefin är hon och alldeles underbart snäll. Idag har hon gjort migg sällskap i sängen nästan hela dan. Går jag iväg så försvinner hon, men när jag kommer tillbaka så kommer hon också. Hitler är lite rädd och gömmer sig på en stol i köket. Han råkade hoppa upp i sängen förut och blev rädd så han fräste och sen försvann lika fort som han kom.
Men jag tror dom snart kommer vänja sig vid varandra, det går nog bättre när Sickan börjar lukta som oss, så Hitler inte behöver reagerar för doften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar