fredag 11 mars 2011

Solsken

Ja, idag skiner solen både ute och inne. Jag mår betydligt mycket bättre än igår.
Älsklingen tog med mig ner på apoteket igår!

Idag har jag varit vaken sen 6, kunde inte somna om när jag vaknade då. Har lite ont i muskelfästena igen på utsidan av låren. Verkar som jag får det när jag överanstränger mig med ridning eller promenader. Men jag blir ju starkare hela tiden också så det ska väl försvinna så småningom hoppas jag. Är inte alls lika jobbigt som det var för en månad sen i alla fall.
Lovisa vaknade och drack välling och sen kom hon till mig. Vi gosade en stund och sen klädde vi på oss och åkte till dagis. Både Lovisa och jag är stormförtjusta i dagiset. Så lugnt och trivsamt, fröknarna är underbara allihopa och de andra barnen är bra dom också.

Väl hemma så började jag med att pyssla med Lucky, sen tog vi en tur som blev kort då jag insåg att sadeln som vi fått låna till han sitter som skit på han nu när han är så rund. Men han skrittade på bra den stund vi var ute, fick till ett bra övertramp också.
Kollade ut en annan sadel som ska testa imorgon eller söndag, beror på besöket som kommer.

Sen tog jag in Thor och selade. Daisy var nyfiken som vanligt så inga problem att hämta henne, hon går in helt själv. Band fast henne i dragringen på selen och så tömkörde jag Thor en ganska lång vända. Vi fick se bilar och traktorer och allt var lugnt. Daisy protesterade när vi skulle gå ut genom grinden, men sen gick hon bredvid som om hon aldrig gjort annat. Inte alls samma tjuriga tös som vi hade med oss igår. Fast idag hade hon ju inget att säga till om. Inte många som rår på Thor när jag ber han att gå.

Nu blir det paus medan Lovisa sover. Vi blir ensamma till imorgon då älsklingen ska vara med de andra barnen och åka slalom ikväll. Hoppas dom får roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar