tisdag 12 april 2011

Dags att uppdatera?

Har så mycket skoj att skriva om så jag vet inte var jag ska börja :O

Men tar det kort. Erik och jag körde ner hästen Figaro till Calais i Frankrike för ett par veckor sen. Resan gick toppenbra, hästen var urmysig, hade gärna tagit med han hem istället. Vi hade en jättekul resa och jag fick träffa min vän Nicole som jag inte sett på 11 år!!! Jättekul att träffas, synd bara att tiden aldrig räcker till.

Efter hemkomsten har jag satt hästarna i hårdträning, Mirre ska köras så mycket som möjligt så han får upp kondition och muskler ifall hans ägare vill starta hästrallyt. Thor behöver komma i bättre form och vi är på bra väg redan. Lucky rids så ofta det hinns, han har inte första prioritet, men får komma ut några gånger i veckan åtminstone. Daisy har jag börjat på med idag, tog in och borstade och kratsade hovarna. Raspade lite på hovarna också och det gick jättebra förutom första framhoven som hon var lite löjlig med och testade om hon kunde slippa ifrån. Men nu är min rygg ganska bra så jag orkar hålla emot.

Ska försöka skriva ner lite varje dag så jag kan gå tillbaka och se sen vad hästarna gjort varje vecka.
Timmy har fått jobba lite också, Lovisa har ridit och även dom andra barnen har testa han. Frida kan skritta och trava själv på han, han är så supersnäll. Älskar den lilla ponnyn.
Lovisa fick även testa Lucky igår, det gick toppen, hon satt bättre än på Timmy, men det beror ju på steglängden deras. Kommer bli Timmy i fortsättningen ändå för henne, dom är så söta ihop.

Har börjat ta tag i lite saker igen och orken min är ganska bra dom flesta dagarna. Ibland orkar jag inte, men då får jag acceptera och ta en vilodag. Inte helt lätt, men jag lär mig.

Nu är det dags att hämta toktrollet på dagis. Igår hämtade jag henne med Thor, supermysigt var det och Thor skötte sig exemplariskt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar