fredag 15 april 2011

Lite melankolisk

Eller vad man ska kalla det. Har haft en lite konstig dag. Jag har frusit och inte haft lust eller ork att göra något alls. Har inte hittat motivation till något alls.
Var ut med Timmy så Lovisa fick rida lite, hon sitter helt själv i skritt nu. Trav älskar hon, då sitter hon och gör ljud så det låter heltokigt när det skumpar. Timmy är så himla snäll, han pinnar på och lyssnar både på mig och Lovisa samtidigt. Helt fantastisk liten häst. På onsdag nästa vecka ska han få följa med på ridlketion med Frida.

Älsklingen bjöd på älgkött när han kom hem, jag är så osäker när det gäller att skära och steka kött så det överlåter jag på någon som kan det. Jättegott var det, men det är det ju alltid när jag eller Erik lagar mat :)

Efter den sena middan så skrittade vi ut en kort sväng med Mirre och Lucky, Lovisa följde med mig på Lucky. Bra sätt att hålla Lovisa vaken utan gnäll, så kanske hon sover lite längre än till 6 imorgon bitti.

Helgen är rejält fullbokad, men det känns bara härligt. Imorgon mellan frukost och lunch blir det lite rensning ute på gården, hoppas jag hinner kratta lite. Har kommit igång bra med städning av hagen, försöker ta lite varje dag och hittills den här veckan har det blivit 3-4 skottkärror per dag. Får jag lite hjälp nästa vecka också så är hagen snart jättefin :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar