torsdag 14 april 2011

Fullt upp!

Jo, nog har jag att göra om dagarna.
Älsklingen fick åka till Finland i tisdags kväll så jag blev ensam med tjejerna. Vi tog en ridtur, eller tjejerna red och jag gick bredvid. Frida red helt själv på Lucky och travade lite också, dom var jätteduktiga båda två. Lovisa red på Timmy som var lite pigg, det gick så bra att vi testade att galoppera lite också. Lovisa halkade på sned, men jag höll i henne så allt gick bra.
Onsdagen skulle vi ut och köra på morgonen med Thor, men han har tappat en sko så det blev pyssel med han och Daisy istället. Sen iväg på BVC, Lovisa fick vaccin och mättes och vägdes. 90 cm lång och 15 kg tung har hon blivit den "lilla" bebisen.
Sen hem och få i tjejerna lite mat innan vi drog vidare mot ridskolan. Som tur va så kom T ner med Lucas, hade inte haft en chans att hämta han under dagen. Mycket tack för det!
Hade planerat att ta med Mirre och Lucky, men det hanns inte och skulle aldrig fungerat utan att Erik är med och passar Lovisa. Men nästa vecka satsar vi på att ta med Lucky och Timmy istället.
Sen åkte stora barnen med sin mamma hem och jag fick hålla Lovisa vaken för hon tänkte somna i bilen. Hon somnade fort när vi kom hem och kvällen kändes oändligt lång och ensam. Bara jag och Lovisa, inte så ofta det händer.

Erik kom hem tidigt imorse så efter han sovit några timmar så var vi ute med Mirre och Lucky så dom fick skritta en stund, så himla mysigt och hästarna var lugna och avslappnade, precis så där njutningsfullt som livet ska vara jämt!!!
Sen hämta på dagis och hem och låte Lovisa sova en stund. Sen åka iväg till skolan för kvartssamtal med Lucas lärare. Inte så mycket nytt, han jobbar på bra och är duktig. En grabb man kan vara stolt över tycker jag!

Nu har vi kommit hem och ätit och Lovisa har badat och sover skönt. Hon sover långa nätter nu. Somnar runt 19 för att oftast sova till runt 7 på morgonen. Ibland dricker hon välling vid 5 på morgonen och somnar om, men ibland struntar hon i den och vaknar och väcker mig runt 6 istället. Såååå himla skönt att få sova hela nätterna.

Nu är det dags att gå ut och kolla till djuren en sväng, funderar på om jag ska ta in Daisy och borsta lite eller om jag ska städa åt Beata kanske. Vi får se vad det blir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar