söndag 15 februari 2009

Knockad

Idag var ingen bra dag alls.
Mådde ganska bra imorse och gick upp redan 10 (det är tidigt för mig, speciellt när jag är sjuk). Sen tog vi traktorn och åkte till hästarna och skulle lägga in en silagebal. När jag skulle in i foderbordet för att hjälpa till att snurra balen så sa det helt plötsligt "pang!" och jag stod knappt upp längre. Hade i min iver att hjälpa till glömt bort att det finns saker man ska akta sig för. Slog huvudet i foderbordet i ett av järnrören och det blev en rejäl smäll.
Stod och försökte få världen att sluta snurra ett bra tag innan jag orkade göra ett vettigt handtag igen. Senare blev jag spyfärdig och har haft ganska ont till och från. Har fått äta några extra alvedon, men har klarat mig från att kräkas åtminstone.

Åkte och hämtade 5 hösilagebalar och skulle sen hämta halm, men jag orkade verkligen inte utan det blev att stanna hemma och ta det lugnt.

Har lagat helt underbart god mat denna helg, eller egentligen är det ju Erik som lagat maten, jag har mest gjort potatisen. I fredags var det kött och potatis, jättesmaskens, igår blev det pommes och kycklig, helt underbart god kyckling. Idag blev det potatismos och så ville jag ha fiskpinnar, men det blev det inte, Erik fixade så det blev panerad fick istället. Underbart gott och både nyttigare och billigare.

En bild på foderbordet som jag krockade huvudet emot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar