tisdag 8 februari 2011

Lite bättre

Ja, det känns lite bättre. Fast nu har jag inte berättat vad som hänt för att jag ska kunna må bättre.

Förra onsdagen var vi till Gnarp så Frida fick rida igen, hon tycker det är jättekul och hon är verkligen jätteduktig också. Hon fick rida deras "största" häst och hon hoppade upp och så fick dom gå över bommar och trava lite. Tror inte ens hon var nervös den här gången.
När vi kom hem på onsdagskvällen så blev jag redigt förkyld, var bara att gå och lägga sig med ett par alvedon. Torsdagen lämnade jag Lovisa och åkte sen hem och vilade, fick avboka tandläkaren då jag knapt kunde andas.

Fredagen var jag och Erik till läkaren och pratade. Jag har nu fått tabletter som jag ska prova och se om de hjälper. Inget tvång för mig att ta dom utan jag får själv avgöra om jag vill ta dom eller inte. Läkaren är toppenbra, han har förstått att jag inte är någon hypokondriker och att jag gärna inte skryter med vad som är fel.
Rörmokaren kom och satte in ett rensrör och konstaterade att vi har stopp i infiltrationen :(

Lördagen hämtade vi hem Mirre. Jag var även över till en kompis och lånade hennes klippmaskin. Glad blev jag när jag såg att det var en likadan som min och med exakt samma skär. Efter lite testande så har jag nu insett att det INTE är fel på min klippmaskin, det är skären som det blivit något galet med. Jag har nu klippt tre hästar med min maskin och Ms skär. Erik har idag lämnat in skären igen där vi lämnade dom sist, så får vi se vad som händer. Förhoppningsvis får vi tillbaka dom i användbart skick utan att behöva betala för en slipning till.

Söndagen blev det en tur till svärföräldrarna och vi blev bjudna på god mat och fick chansen att åka och handla utan Lovisa.

Igår tog jag en ridtur på Thor, blev en dryg timme med mest skritt. Men han fick även jobba lite med galoppfattningar och sidvärtsrörelser. Kändes ganska bra faktiskt, han blir trevligare för varje ridpass.

Idag har det varit fullt upp. Lämnade Lovisa på dagis och skyndade hem för att se till så hästarna inte rymde när slamtömningsbilen kom och tömde brunnen. Sen blev det att jag spolbil som skulle komma på eftermiddan. Åkte iväg till en kompis och klippte hennes häst, helt underbar häst!!!!!
Sen hem och duscha, så kom grannen över för en pratstund. Medan vi pratar så kommer grabbarna med spolbilen och efter mycket spolande (tack och lov att vi fixade rensröret i fredags) så är nu avloppet fixat. Hoppas bara att infiltrationen inte fryser igen. Sen var tiden knapp, jag hade ju tid hos sjukgymnasten. Men jag hann dit och det blev inga nålar idag. Hon kollade om jag hade några låsningar, men hittade inga. Så fick jag en övning att göra och den ska jag göra nu i två veckor och ska sen tillbaka till henne.

Kom hem till fullt hus. Erik drog tidigt inatt och hade hämtat alla tre barnen när jag kom hem. Åt en tidig middag och sen drog vi till Säcken i Gnarp och handlade lite tröjor åt bonusdottern. Blev en ryggsäck åt Lovisa också, som hon kan ha på dagis att ha sina extrakläder i.

Sen fick vi lite mys i soffan innan barnen fick gå tidigt i säng, men trötta var dom och inga protester alls var det.Bara Lovisa som ville ha lite vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar