onsdag 2 februari 2011

Uppåt igen

Livet mitt är verkligen en berg- och dalbana nu.
Idag har jag hittills inte haft ont alls, kanske lite men inget som stör.

Sov med mitt back on track ryggbälte runt låren och det verkar ha hjälpt. Nu sitter bältet precis under min bh och hjälper övre delen av ryggen. Det är det jag tycker är det bästa med bältet, man kan ha det på lite olika ställen, inte bara där det egentligen ska sitta.

Fick väcka Lovisa imorse, hon vaknade inte förrän vi klev ur bilen vid dagis. Bar henne in då jag insåg att hon inte skulle orka gå. Lämnade henne i Lizzys famn och när hon såg mig genom rutan kom det faktiskt ett litet leende bakom nappen. Kändes otroligt bra att lämna idag när det gått så bra sista veckan.

Sen iväg till Hudik på intervju, lite fjärilar i magen fick jag trots allt till slut, men det var nog inget som störde. Fick visa mina betyg, körkortet och svara på en hel massa frågor.
Fick veta att av alla sökande så ha de valt ut 5 som de kallat till intervju! Så det känns ju riktigt bra faktiskt. Jag berättade precis som det var med kroppen min också att den inte är helt hundra än efter förlossningen för 1,5 år sen. Känns bättre att lägga korten på bordet direkt istället för att det ska komma surt efter. Nu vet dom ju också att jag inte undanhåller dom någonting.
Kändes som en bra intervju, men jag tror inte jag är lämpligast för jobbet dock. Men att jag skrivit en så bra CV att jag kommit så här långt på första försöket!!! Helt otroligt bra!! Är riktigt stolt över mig själv,. Nu blir det lättare att fortsätta.
Ska ju till arbetsförmedlingen på torsdag i nästa vecka, då kan jag visa upp mina betyg och har jag tur så har jag fått besked från detta jobbet också om jag får gå vidare eller inte. De skulle välja ut två att gå vidare med.
Blir jag anställd så är det lite introduktion i Hudik, sen blir det 6-8 veckor i Västerås! Hur nu det ska fungera, men det får man ju ordna i så fall. Får väl sova över i Eskilstuna några dagar/veckor, för det känns lite långt att åka varje morgon och kväll. Men är man garanterad jobb på heltid efter det så kan man ju inte tacka nej.

Ringde och pratade med han jag gav som referens också. Tyckte det var bättre att de ringde till min mellanchef som känner mig än till kontoret där de bara vet vad jag gjort och inte gjort. Mycket trevlig pratstund som vanligt.

Nu sitter jag här hemma och väntar på att rörmokaren ska dyka upp eller höra av sig. Hoppas vekrligen han kommer idag som han lovade när jag ringde i måndags. Behöver avloppet så jag kan ta tag i tvätten, disken och städningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar