fredag 8 augusti 2008

Första inlägget

Ja, det blir första inlägget för mig idag.
Den här bloggen kommer troligen enbart handla om mina hästar. Mitt liv i övrigt behåller jag för mig själv mest.

Idag har det varit en lugn dag, har kollat till hästarna och ridit en sväng på Noelle.
Noelle är ett halvblod som jag köpte för snart 4 år sedan. Tanken var att hon skulle bli avelssto efter att ha stått på ridskola i många år.
Men efter att hon i våras förlorade sitt andra föl så ska hon nu bli ridhäst på heltid.
Har haft henne utlånad över sommaren, men tyvärr fungerade inte häst och ryttare ihop så Noelle fick komma hem igår.
Vi tog en kort runda med mest skritt, red med barbackapad och vanligt träns med rakt odelat bett. Hon var stel som en pinne så vi lånade grannens åker och gjorde lite volter och ställde och böjde. Det gick ganska bra och vi tog lite trav och galopp också.
Planen just nu är att rida henne en månad och sen försöka hitta någon som vill ha en läromästare i dressyr.

Thor som haft bärrandsröta är på god väg att bli användbar igen, han galopperade omkring i hagen igår och såg allmänt lycklig ut.
Frezia har fortfarande en svullnad på bogen så hon får vila några dagar tills det är borta, sen blir det körträning med henne.

För den som vill veta mer om mina hästar så finns info på http://www.maddeokjelle.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar