torsdag 14 augusti 2008

Ridtur

Idag ringde en trevlig tjej och ville komma och prodrida Noelle.
Sagt och gjort, de kom hit och hon red Noelle och jag tog en tur med Sally. Fast Sally orkade inte så länge så jag gick andra halvan av ridturen.

En jätteduktig tjej, hon har verkligen fallenhet för att handskas med djur.
Jag hoppas hon är intresserad. I så fall kommer jag fixa en veterinärbesiktning på Noelle snarast, vågar inte lämna iväg henne utan att veta att hon är fräsch i alla ben och rygg och alla andra ställen där hon kanske kan ha något litet bekymmer som inte märks än.

Hann med att fixa en ny beteshage också, bitarna jag hägnar in är inte så stora så de räcker inte så många dagar tyvärr.

Imorgon bär det av till Rättvik där det är SM i skogskörning, bruksridning och brukskörning.