fredag 23 januari 2009

Düsseldorf

Ja, nu har jag varit i denna stad i drygt ett dygn. Den är stor, bullrig och har skitig luft.

Har kikat på några lastbilar på olika ställen och nu är det bestämt vilken det blir. Dock slipper jag köra hem den, de kommer inte få iordning alla papper på den innan nästa vecka, så det lär bli någon annan som kör den från Tyskland till Sverige. En jättefin bil är det, plats för fyra hästar utan bekymmer. En stor vräkig bodel där man lätt kan spendera semestern om man så vill.
Varför köpa sommarstuga/husbil när man kan köpa en hästlastbil. Helt klart toppen att kunna åka på semester och ta med hästarna utan bekymmer, behöver bara packa lite stolp och tråd så man kan göra hage där man stannar. Får bli ett framtidsprojekt.

Annars så känns livet jobbigt just nu. Saknar min älskling något fruktansvärt, känns som en evighet sen jag såg honom sist, längtar verkligen hem. Har insett att hästarna kan jag klara mig utan, men E betyder för mycket för mig för att jag ska kunna leva utan honom.