tisdag 13 januari 2009

Rockklassiker Sundsvall

Gissa om jag blev paff när jag insåg att det var rockklassiker som spelades på radion, i Sundsvall!!! 107,4 är frekvensen och den är väl värd att lyssna på.
Har ju tidigare lyssnat på 106,7 när jag varit i eller i närheten av Fjollträsk, men nu finns den alltså även i Sundsvall. Kanske finns den på fler ställen också. Dags att ta en titt på hemsidan deras tror jag. www.rockklassiker.se har jag för mig att det ska vara.

Thor och jag var ute på en tur i lördags, helt underbart, men tyvärr passade sadeln enbart Thor och inte mig. Jag fick rejäla skav på sittbenen förutom den vanliga träningsvärken. Måste fixa en gelesits till mig själv så jag slipper detta. Brukar ju bara ta en sadel som passar hästen för dagen och inte bry mig så mycket om vad som passar mig själv. Men tanken är att jag ska träna upp mig själv lite nu så jag kan börja använda min barbackapad. Måste träna lite med vanlig sadel till en början när jag nu inte ridit på länge, annars så blir det hiskelig träningsvärk för en som är van att sitta i stolsits. Längtar tills jag kan börja använda den igen.

I söndags följde Erik, Lukas och Frida med på en tur. Har två timmerkälkar med flak på som jag premiärkörde, Thor fick börja med att rycka loss allt från backen, smarta jag hade inte tänkt på att man kanske skulle lossat den från backen först. Men efter att Thor testat 3 gånger så tog jag fram spettet och hjälpte till, vips så var den loss och Thor fick sitt självförtroende tillbaka. Älsklingshästen skötte sig sedan alldeles utmärkt, trots pinglan som hängde framme på nedre lokremmen så hörde han det mesta jag sa. En helt underbar tur blev det, det enda som saknades var solen.

Nu har det töat här och allt är bara is, förutom under träden där det redan är barmark!!
När jag skulle till jobbet kom jag ingenstans med lilla bilen utan till slut fick jag starta traktorn och frakta loss bilen från isen. Tur man har en traktor med bra snökedjor sådana här dagar. Men jag märkte att jag saknade kedjor på framhjulen, det var lite problem med styrningen ibland.

Nu är det äntligen sovdags!