torsdag 15 januari 2009

isbana eller asfaltsväg?

Ja, idag var det inte mycket till väglag att åka på. Kändes väldigt osäkert med lilla skruttomobilen på väg till jobbet. Men sen kändes det ganska stabilt i lastbilen så länge man kunde köra på snön åtminstone.
Lastar ju lätta frysta saker på bilen och har en tvåvåningsvagn bakom med tunga kylda saker så viktfördelningen på ekipaget blir ju inte den bästa tyvärr. Men det går om man kör försiktigt och tänker på vad man gör.
Nu har jag för tredje dagen i rad sluppit övertid, känns helt fantastiskt skönt att få kunna sluta när man ska. I torsdags förra veckan blev ju andra chauffören sjuk, så jag fick ta hans pass också, så istället för att sluta vid midnatt på torsdagen så var jag hemma 20.00 på fredagskvällen. Ingen kul resa, men vad gör man när en arbetskamrat blir akut sjuk.

Magen växer och nu börjar den protestera när jag ska sova också, jag får inte ligga som jag vill =/ MYCKET irriterande. Fast å andra sidan så mår jag helt toppenbra annars så jag ska nog inte klaga för mycket...

Ägnade dagen åt att pyssla inne då vädret ute inte var speciellt lockande. Städade ur öppna spisen och dammsög och plockade bort lite julsaker. Har även tagit ner en hylla som suttit i vägen och slängt trasiga saker. Måste ju börja göra plats för resten av "familjen" =)