måndag 14 september 2009

Några bra dagar

Har mått väldigt bra sista dagarna. Var verkligen bra med pillerbyte, smärtan håller sig borta nästan helt och jag börjar bli piggare igen. Lovisa är nästan helt bra i magen också, helt bra lär hon inte bli förrän jag slutar helt med piller, men nu är hon riktigt bra tycker jag, lite gaser i magen, men inte alls lika ledsen som för en vecka sedan då hon hade riktigt ont i magen emellanåt.

Nu är mitt största problem att magen krånglar, är riktigt förstoppad och igår tillbringades en timme på toaletten då jag tog i så jag trodde jag skulle svimma. Men det släppte till slut, men me följd att jag tillbringade resten av dagen i sängen. Har idag haft lite ont av det och fick idag gå på toa igen, återigen var det jobbigt men inte alls som gårdagen. Så nu försöker jag på alla möjliga sätt se till att avföringen ska bli så lös som möjligt, det jag försöker mest är att dricka ordentligt, går ju åt en del vätska till Lovisa och jag har alltid varit dålig på att dricka. Måste se till att få i mig ordentligt med vätska hädanefter så kanske tarmarna fungerar som de ska.
Om någon har tips på lösande kurer så hör gärna av er!!
Äter Laktipex också, men ska öka dosen av det några dagar och se om det hjälper.

Annars har denna dag varit riktigt bra, hovslagaren var här och Thor fick nya skor och de andra blev verkade. Hästarna skötte sig jättebra och jag är jättenöjd med dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar