måndag 3 maj 2010

Jag har en bil!

Igår var vi till Byggmax för att handla lite mer träolja till vagnen som inte blivit färdigmålad. När vi åker hem så undrar Eri om vi kanske ska kolla på en bil som han sett till salu. Så jag ringde och vi åkte och tittade. Det blev köp så nu har jag en bil att åka med. Besiktigad till sista september och kanske kan den gå ett år till. Är ett litet rosthål som behöver lagas vad vi vet än så länge.
En fin vit volvo 740 från -88 som gått strax över 45.000 mil, men vad gör det. Jag har en bil som är säker att skjutsa Lovisa i!!! Den har dragkrok också och får dra 1600 kg vilket gör att jag nästan kan köra Thor lagligt. Kan jag banta ner Thor lite så blir vi nog lagliga också :)

Lovisa har nu sovit i sin egen säng 5 nätter och det fungerar super. Första nätterna så tog jag upp och ammade henne, men nu får hon äta ur flaska på nätterna så jag slipper upp och lyfta henne. Imorse vaknade hon inte ens när Erik gick till jobbet, utan sov en timme till innan hon blev hungrig och ville ha mat. Hon äter fortfarande på nätterna, men det stör mig inte så hon får fortsätta med det. Mysigt när hon sover en timmer eller två med mig på morgonen och sen vaknar och är hur glad som helst.

I helgen har mina föräldrar varit här. Erik och pappa har fällt massor av träd på tomten som ska bli ved. Blir jättebra att få ner lite träd. En björk hade nog stått länge, de räknade till ca 60-70 årsringar!!! Inte undra på att den börjat ruttna inifrån lite.
Jag har sorterat barnkläder efter storleksordning, skickad med dom minsta med min mamma som ska ge dom till en som ska ha barn när som helst. De lite större än så fick åka till grannen som har en lång liten tjej på snart 3 månader. Kvar blev det sorterade kläder i kartonger, uppradade längs väggen. Mycket fint och praktiskt. Inga mer barnkläder i ikea-påsar eller säckar. Helt otroligt hur mycket kläder man kan samla på sig. Har ju fått massor av min bror o svägerska, men en hel del kommer från Eriks barn och syskonbarn. Ändå slängde vi massor med kläder när Erik flyttade hit. Orkade liksom inte sortera HUR mycket som helst.

Fick samtal igår från A som köpt Vittra. Hon verkar jättenöjd med henne och det låter som det fungerar mycket bra hittills. Dock står hon och vräker i sig hö som hon inte sett mat på hela vintern, men det beror troligen på att hon här hemma enbart ätit hösilage. Bara någon enstaka gång som de fått hö och då bara i småportioner. Så hon lär väl lugna sig snart misstänker jag. Resan hade gått jättebra, hon hade stått stilla och lugn så länge hon haft hö att äta. Men att lasta eller åka med henne har ju aldrig varit några problem tack vare bra inlärning hos uppfödaren.

Undra om det är dags att godkänna deklarationen idag? Jag ska inte göra några ändringar på den i år så jag har inte orkat bry mig. Förstår inte varför man alltid måste vara ute i sista minuten med sånt??? Men det känns inte så brått, jag får ju inte mina pengar förrän i december ändå :(

1 kommentar:

  1. Åh så härligt! Grattis! =) (Jag hade ju en fin bil här nere som du kunde tagit med dig när ni var nere på Greva ju. En opel combi-92, =) Fast utan drag dock.)

    SvaraRadera