lördag 1 maj 2010

3 hästar kvar

Jo, nu är det en häst mindre i min ägo. Fick ett samtal igår morse och det resulterade i ett besök och att Vittra blev såld och nu är i sitt nya hem i Jämtland sen igår kväll.
Allt har gått så fort, men jag fick stort förtroende för kvinnan som var här. Det syntes på Vittra att hon trivdes mer med henne än med mig. Hon blev lugn på en gång då jag gav över grimskaftet till henne. Pluspoäng också för att hon hade BE-kort och rejäl bil och transport.
Vittra har nu en islänning och en ardenner till kompisar, jag tror det kommer bli toppenbra detta. Verkar vara brukskörning som är hennes gren och det är ju toppen!!!

Känns jättekonstigt att Vittra inte är kvar hemma, men jag lär vänja mig fort antar jag.

Eventuellt har jag hittat en som kommer hjälpa mig med Krabat också! Han är villig att ta sig an honom och rida in och sälja och så får jag pengarna som blir över efter försäljning. Tror det kan bli riktigt bra, har googlat lite och inte hittat något negativt åtminstone. Någon bloggläsare som bor i närheten av Hallstahammar? Hör av er till mig i så fall! mg1wsd45@hotmail.com eller som kommentar på inlägget.

Lovisa har lyckats välta sin stol idag, ingen hög höjd då den var i läget att hon satt och pillade på ratten, men en bula fick hon och ledsen och rädd blev hon.

Jag har ägnat dagen åt att sortera barnkläder i sotrleksordning, jisses vad med kläder vi har, fick ju av min bror och så har ju Erik kvar efter barnen också. Ska ge lite till grannen som saknar tjejkläder till sin söta tös.

Erik och min pappa har fällt en massa träd på tomten, blir jättefint och vi får massa ved till vintern, tror de tagit ned 10 björkar och så en del asp och hägg. Hoppas de kan ta ner några träd imorgon också innan mina föräldrar skyndar hemåt.
Mamma har varit med mig och Lovisa och nu fixar hon maten = grillat :)

1 kommentar:

  1. Hoppas det går bra för Vittra!

    Själv tänkter jag var och varannan dag att jag egentligen borde göra mig av med bägge mina, jag har ju varken råd eller fysik. =/ Men det tar emot, hemskt mycket alltså...

    SvaraRadera