torsdag 29 april 2010

Så jävla less =(

Har spenderat några timmar igår på att göra iordning för att hovslagaren ska komma idag. Hämtade hem Thor och Krabat igår. Imorse hämtade jag Vittra och 30 minuter innan hovis ska komma så binder jag upp dom och kratsar hovar och borstar. Väntan blev drygt 1,5 timme innan jag släppte ut dom igen.
Ringde och kollade varför han inte dykt upp, man vet ju aldrig om det har hänt något. Får till svar att jag inte betalat efter han var här förra gången och därför kommer han inte!?!?!
Jag VET att jag betalat, jag vet att jag gjorde det ganska omgående efter att han varit här sist.
Kollar med banken och dagen efter han var här så är det betalt. Får reda på hur jag ska kolla själv så nu har jag en utskrift på betalningen också.
Ringer upp igen och talar om att jag verkligen har betalat och vilket datum. Han säger då att han måste blivit lurad av sin fru, för enligt henne så fanns där ingen betalning.
Han ringde upp efter en stund och talade om att han skulle komma om en timme ungefär, han lät inte glad o trevlig direkt =(

Varför ska jag ha sån jäkla otur med hovslagare??
Den första jag hade här var jag nöjd med, men han slutade då ryggen inte höll. Nummer två var jag ännu nöjdare med, tills i höstas då han slutade höra av sig och jag fick jaga honom hela tiden för att han skulle komma. Nu har hästarnas hovar sett gräsliga ut i perioder eftersom hovslagaren aldrig behagat ringa upp när jag ringt och velat att han ska komma hit. En gång skyllde han på dåligt väder så då fick vi åka till honom med Thor istället. Men eftersom jag inte kan åka själv med häst och bebis så är det liksom inte hållbart att hålla på så. Plus att alla hästar inte är självlastande som Thor.
Så nu gav jag upp den hovslagaren efter att ha tjatat 5 gånger om att han skulle komma och varje gång fått till svar att han hör av sig.

Så händer detta!!!!!

Det är ju hästarna som blir lidande.
Har man en kund inbokad och inte tänker åka dit för man inte fått betalt så får man väl för i helvet höra av sig!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Om kvinnan...detta nedan, tyckte det stämde bra in på ditt inlägg.
    Särskilt det där sista...så "hovis" akta dig. ;)

    Oavsett vad du ger en kvinna så kommer hon att ge dig någonting bättre.
    Ger du henne en spermie ger hon dig ett barn.
    Ger du henne ett recept ger hon dig ett mål mat.
    Ger du henne ett hus ger hon dig ett hem.
    Ger du henne ett leende ger hon dig sitt hjärta. Hon multiplicerar och förstorar allt oavsett vad du ger. ...Så....... om du ger henne någon skit så kan du förvänta dig ett helvete tillbaka

    SvaraRadera