lördag 10 april 2010

Kaninungar

Märkte ju att Hulda fick bebisar förra lördagen, men har inte varit säker på hur många de är. Idag tog jag upp dom och räknae och kollade ordentligt i boet så där inte låg någon död. 7 stycken spralliga och ludna knyten fick jag det till. Helt otroligt med så många. Visserligen har jag haft en hona förut som fick en kull med 11, men jag trode dessa skulle nöja sig med lite färre ungar.
Kikade även hos Mimmi, hennes ungar är större, men vet inte hur gamla. Men minst en vecka äldre är om. Där är et två stycken, en helsvart och en grå/silver. Jättefina är dom.

Lite lustigt att den vita honan får flerfärgade ungar med bläsar och den tvåfärgade honan får helfärgade bebisar. Men, men färggenetik hos kaniner tänker jag inte lära mig, det får bli som det blir.

Nu ska här duschas så vi kan åka till svärmor och grilla sen!

1 kommentar:

  1. Men jag vill se kaninungarna....ska också bli med kanin här snart. Till Jocke´s förtret, men det bryr jag mig inte om denna gången.
    Någon gång måste jag få göra något utan att be honom om lov. Dessutom får jag den billigt, hon som har den vill ha ungar efter henne sedan och hon har redan en hanne tilltänkt till den. Sen byter vi kaninungar mot foder, strö och dyl. Tycker jag verkar bra.

    SvaraRadera