onsdag 7 april 2010

Tittar framåt

Det känns åtminstone som jag gör det nu, och det är en ba känsla!

Har nog glömt att nämna att vi fått kaninbebisar. Vet helt säkert att Hulda fick i lördags, men när Mimmi fick sina vet jag inte, men hon borde ha fått tidigare. Hon har boat i en trälåda som jag helst inte vill röra runt i så hennes bebisar får vara väldigt mycket ifred. De andra ligger i ett hörn av Huldas bur och går både att se och känna på. Idag så såg man hur pälsen börjat växa och jisses vad livade de är.
Ska bli väldigt spännande att se vad det är som kryper ur boet så småningom.

Idag har jag och Lovisa varit till Hudik, besök hos psykolog och barnmorska stod på schemat. Första gången Lovisa satt själv i baksätet var igår, då en kort sväng ner till Bergsjö. Idag satt hon själv ner till Hudik utan problem, satt mest och underhöll sig själv, fick stanna halvvägs och ge henne nappen men annars bekymmersfritt. Hemvägen somnade hon väldigt fort och jag fick faktiskt väcka henne när vi kommit hem, något som inte hänt på mycket länge.
Besök hos psykologen var trevligt, men det börjar kännas ganska onödigt. Vi pratar mest om Lovisa och hur hon utvecklas, jag har liksom blivit så frisk nu i både kropp och själ att jag reder ut det mesta på egen hand eller me hjälp av Erik.
Besöket hos barnmorskan var mer intressant. Jag har ju enbart varit hos kirurgen som enbart kolla hur abscessen läkt, alltså ingen som kollat hur det läkt ihop i övrigt. Men idag blev det kollat och det hade läkt jättebra och barnmorskan var jättenöjd. Hon såg ganska chockad ut när jag talade om att jag ammade fortfarande, hon trodde inte det var möjligt att amningen skulle fungera efter allt som hänt. Men som jag sagt förut så är det amningen som hjälpt mig att hålla huvudet ovanför ytan. Hade inte det fungerat så vet jag inte hur jag hade orkat. Men den har fungerat klockrent från första stund och Lovisa har ju blivit väldigt rund och go av mjölken.

Igår fick Lovisa mannagrynsgröt för första gången, inte jättepoppis direkt, men efter lite lirkande så åt hon en hel del. Idag var hon lite kinkigare, men jag misstänker det har lite med tandsprickningen att göra också. Men hon åt lite till slut i alla fall. Mycket bättre om hon kan äta lite mer "riktig" mat istället för bara pulver och vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar