lördag 3 april 2010

Mycket häst

Ja, nu har det blivit en del häst i några dagar. I torsdags kom M för att låna Thor och jag passade på att följa med på Oliver en sväng. Var riktigt spännande, ibland knökte han ihop halsen och stannade upp lite, men sen hände inget mer. Inget bock eller bus åtminstone. Vi provade att trava lite, han förstod inte riktigt först att han skulle trava, men när Thor travade och han fick beröm när han började trava så började han förstå till slut.
Vi red ganska långt med tanke på att jag knappt suttit på honom innan, men han grejade det jättebra. När M skulle galoppera med Thor så klev jag av och stannade med Oliver. Vi passade på att trampa omkring i en vattenpöl och avslutade med att han travade bakom mig genom vattnet. Jätteduktig kille!!!!

Igår blev det kratta hästskit i hagen runt huset. Barnen hjälpte till en stund också. Kommer bli snyggt och fint runt huset även i år. Trodde jag skulle ha det jobbigt att kratta, men det har gått bra och jag har inte haft någon träningsvärk eller överansträngning än.

Idag blev jag inne efter frukost. Lovisa ville sova så jag stannade inne med henne.
Sen blev det lunch och sen kom M och lånade Thor en kort tur för att testa barbackapaden som jag visat henne i torsdags. Jag tror hon gillade den.
Efter middagen fick Thor kämpa en runda med vagnen. En del trav och lite galopp på hemvägen när han var pigg. Det stänkte ordentligt och jag blev helprickig. Lovisa satt i bilstolen vid mina fötter, fungerade jättebra. Hon blev lite gnällig på slutet, men då var blöjan rätt så illaluktande så det var ju inte så konstigt.

Thor var rejält svettig när vi kom tillbaka till hagen, löddrade lite också. Tror han kommer ha träningsvärk imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar