tisdag 13 april 2010

Välmotionerad häst

Det är vad Thor blivit. Tog mig en tur med Oliver i söndags, red förbi hagen och tillbaka. Använde sadel för jag tänkte jag skulle prova att trava lite. Det gick bra, men han är väldigt lat och stannar/saktar av väldigt mycket. Kanske beror det på att han är otränad och inte orkar?
Sen tog jag en tur med Thor och Oliver fick gå med som handhäst för första gången. Båda killarna skötte sig bättre än förväntat och vi kunde galoppera lite också. Var lite nervös för att Oliver skulle sticka när vi galopperade hemåt, men trots att han hoppade och studsade så lyssnade han och höll sig nära. Thor blev lite taggad av att ha kompis med sig, men lyssnae bra på mig ändå.

Igår kväll tog vi en tur med Thor och vagnen. Lovisa satt i bilstolen framme vid mina fötter och Erik hade Gibbe med sig bak i vagnen. En härlig tur i solen, tog en ganska lång sväng (med tanke på att Thor är ganska otränad) så det blev mest skritt. Thor var rejält svett när vi kom hem, men verkade inte speciellt trött trots att han bitvis fått kämpa på bra i lera och uppförsbackar.

Idag (nu) är grannen ute med Thor, så imorgon blir det garanterat vila för han. Mitt första mål med Thor är nu att komma ut med han 3 dagar i veckan och det känns som vi kan fixa det. Det är ljust länge på kvällarna och Lovisa kan vara vaken till 8-9 på kvällen utan bekymmer så jag ser ljuset.

Tänker låta Krabat och Vittra vara ett tag till. Koncentrerar mig på Oliver istället. Tanken är att om han är kvar till sommaren så ska M kunna rida honom också, så kan G få använda Thor precis när han vill nästan. Verkar som han kommit igång nu igen med körningen och det är jättebra tycker jag. Thor får komma ut mera och jag slipper ha ångest för att jag inte hinner så mycket som jag vill.

Har annars försökt ägna dagarna åt att skjuta omkring på barnvagnen och klyva ved och städa lite här hemma. Städningen är verkligen ett evighetsjobb nu när det är lerigt ute. Högen med smutstvätt blir bara tillfälligt mindre och dammsugaren får jobba en gång om dagen. Skönt ändå att jag faktiskt orkar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar