torsdag 15 april 2010

Blöjätare

Jag tror nästan jag har en sån =)
Lovisa har hittat skötväskan och ligger nu och drar ut alla blöjor, först tog hon paketet med våtservetter, men dom brukar hon ju få prassla med så det var visst roligare att dra ut alla blöjor och provbita i dom.

Vet inte vad det är med mig, jag har noll motivation och humöret är oftast i nivå med skosulorna. Ute är det 11 plusgrader och solen lyser ibland, men jag vill bara dra täcket över mig och vakna om en månad eller så. Orken har liksom tagit slut känns det som. Det enda jag gör är en massa måsten =( Diska, städa, tvätta....

Har ju ett bekymmer också i att jag skulle behöva göra mig av med minst två hästar för att få ekonomin att gå ihop. Men vad gör man när det inte finns köpare. Känns inge kul att behöva slakta friska hästar. Men snart är det nog enda alternativet känns det som =(

2 kommentarer:

  1. Det är nog där skon klämmer kan jag tro...tanken på att kanske behöva göra dig av med 2 friska hästar och kanske då till "slakt" dessutom.
    Det skulle ialla fall göra mig deppig.
    Har man ekonomiska bekymmer så bidrar ju det en hel del till att man mår som du beskriver...jag vet.
    Sen kan det ju kanske vara "vårtröttheten" som ger sig till känna... det är ljusare längre på dygnet, det tar ett tag innan kroppen/hjärnan vänjer sig vid det.
    Det ger sig nog snart ska du se, tillåt dig att må lite dåligt ett tag, så kan du ta dig själv i kragen ordentligt sen, när du har kraft och ork till det. För ibland måste man ta i ordentligt på sig själv kanske får du ge dig själv en spark där bak med, men vänta med det, som sagt, ta och samla kraft först och ladda.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. anna norlin20 april, 2010

    madde ...snart kommer betes säsongen o då blir det lättare ekonomiskt. se det så. hoppas att det löser sig. kram

    SvaraRadera