torsdag 22 april 2010

Lita på magen

Varför lär jag mig aldrig? Min magkänsla har nog aldrig visat mig fel, men lyssnar jag? Inte ett dugg :(

Det var PMS som jag led av i början av veckan. Igår och idag så är ju inte livet lättare, men humöret är inte alls bottenkört. Jag har ork att göra saker och är inte längre något monster som ryter så fort någon petar på mig.
Tur man har en förstående sambo som kan acceptera att jag inte riktigt är mig själv sådana dagar.

Lovisa har börjat få lite rutiner på sova nu. Vaknar ganska precis 8 varje morgon, äter frukost och härjar runt i gå-stolen eller kryper runt på golvet och sen runt 10 så somnar hon. Idag är andra dagen hon somnar i sin egen säng istället för i barnvagnen eller bredvid mig i sängen. Så sover hon en timmer eller två och sen är hon vaken och äter lunch och somnar igen runt 2-tiden på dagen. Sover en timme eller två till och är sen med oss och äter middag. Brukar sova en stund till i vagnen sen, men ingen lång stund. Sen somnar hon för kvällen mellan 19-22 någon gång. Igår kväll åt hon riktigt ordentligt innan hon somnade så det blev bara en kort slurk inatt. Tror hon är på väg att sluta äta på nätterna. Jag har inte haft något behov att få henne att sluta med det så hon har fått fortsätta så länge hon velat, men nu verkar det som hon vill sova på nätterna istället.
Känns som det är dags att sluta med amningen då det inte är någon "fart" i mjölken längre, mest vatten verkar det som eftersom hon inte blir mätt på den, men ändå vill hon ha, helst på natten. Är väl lite trygghet misstänker jag.

Igår mådde jag lite illa och kändes som jag skulle kräkas hela dan, men jag slapp det och kunde äta både lunch och middag. Fick åka och hämta lite hösilage sen på kvällen. Jätteskönt att ta bilen ensam och göra något, även om det bara blev någon timme så fick jag egen tid utanför hemmet. GULD!!!! Passade på att stanna på ICA och handla lite också.

Helgen blir utan bonusbarnen. De ska på kalas på lördag och jag ska på möte på söndagen så de får vara hos sina farföräldrar. Kul för dom, men tråkigt för mig och Erik.

Har försökt ägna veckan åt att måla lite på grannens vagn, vi har den på långtidslån så då får man ju se till att den håller för väder och vind, vill inte behöva lämna tillbaka något trasigt den dagen det blir aktuellt. Helst vill jag köpa vagnen, men han vägrar envist att sälja. Så då blir det att vi försöker ta lite extra hand om den istället. Tycker egentligen inte om att låna saker, men denna vagn är så suverän. Våran egna vagn kan man bara sitta två på kuskbocken så får resterande åka på flaket. Denna har plats för 2-3 på kuskbocken och 4-6 personer baktill där det finns två "soffor" och ett bord. Har nu börjat måla lite med brun träolja och vagnen blir jättefin. Ingen riktig färg, men ändå inte bara olja.

När vagnen är klar tänkte jag ta våra trädgårdsmöbler, men det blir nog inte förrän nästa vecka.

1 kommentar:

  1. Låt henne fortsätta ammas om hon vill det och det känns bra för dig. Som du själv beskriver så verkar hon ju bestämma och styra över det där själv. Jag tror nog också att det är mest trygghet nu och att det är lite godisgott för henne. Bröstmjölken är ju trots allt sockersöt.
    Mumma för henne.

    Skönt att du mår bättre...och att det BARA var PMS.
    Hoppas vi kan ses framöver. Förbaskat tråkigt att ni inte kan komma då Erik konfirmerar sig.

    Kramar i massor

    SvaraRadera