tisdag 25 maj 2010

Ibland blir det som man tänkt sig!

Jo, i fredags bakade jag pizza till familjen, en med salami och en med tonfisk. Jättegott blev det då jag provade att göra pizzabotten med grahamsmjöl.

Sen var vi ut med Thor och hunden fick springa en sväng han också. Lovisa fick sitta bak med pappa så fick barnen turas om att sitta fram hos mig.

Lördagen var det konfirmation för barnens kusin, gillar inte kyrkor men det var helt okej. Sen bjöds vi på fantastiskt god mat, pasta med kycklingröra och smulpaj med äpple efteråt. Länge sen jag var så proppmätt. Lovisa förvånade genom att vara pigg och vaken hela bilresan hem, är ju ändå en timme och blir ju lite långtråkigt när man är så liten. Men så somnade hon bra när vi kom hem istället. Bestämde mig i fredags för att sluta mata henne när hon vaknar på natten. Har provat att ge vatten istället, men det har inte gjort att hon slutat vakna. Blev en halvtimme-timme med gnäll under natten, men sen sov hon bra och jag tycker det har fortsatt fungera riktigt bra. Mycket längre pass både för henne och mig med nattsömn. Tanken är väl att jag ska sluta amma henne snart också, men det är liksom det vi har gemensamt så det kommer jag ha riktigt svårt att släppa. I dagsläget så ammar jag två gånger om dagen, morgon och kväll. Ibland blir det under dagen en vända också, men det är enbart om hon är riktigt ledsen, annars äter hon bra med annan mat nu. Tror det har gått 2 flaskor välling senaste veckan. Hon äter gröt varje morgon och älskar banan och äpple, provar gärna våran mat och glufsar i sig minst ett Marie-kex om dan.

Vecka 23 börjar jag jobba igen. Kommer vara 1-2 kvällar/nätter i veckan. Kommer jobba 18-03 så även om Erik måste jobba så kommer det fungera. Kanske blir någon dag med lite dåligt med sömn för min del, men det ska nog fungera tror jag. Kommer ju inte arbeta heltid precis. Känner mig inte redo att arbeta, men det kommer jag heller aldrig göra så det är lika bra jag provar på redan nu för att se om jag kanske ska byta yrke eller starta egen firma.

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Vad skönt att det blev som du tänkt dig. Inte allt för ofta det går i lås, men när det väl gör det, ger det må bra känslor.
    Låter smarrigt det där med hembakt pizza.. =)
    Hoppas det kommer gå bra med jobbandet igen.
    Kramar till er alla !

    SvaraRadera