onsdag 2 juni 2010

En vecka går fort!

Tiden bara flyger iväg. Jag tyckte nyss att det var jättelång tid kvar tills jag ska börja jobba, men redan på måndag är det dags för första svängen. Blir en tur Hudik-Uppsala, byta flak på två bilar i Uppsala och så hjälpa till lite på magasinet vid hemkomst. Tror nog jag ska greja det, blir inte så långt att köra och så är jag inte ensam sista timmarna. Med lite tur kanske man får sluta tidigare än beräknat också :)

Veckan som gått har ägnats åt det mesta. I helgen var det bröllop för Laxen och hans vackra brud Christina. Alla barnen var med och det blev väldigt sent, men kul hade vi och jättegod mat fick vi också.

Söndagen fick Thor jobba me att dra hem lite mer ved. Barnen var med och åkte på vagnen både med och utan lass. Tur hade vi när vi precis lastat av lass nummer två hemma och jag börjat backa in vagnen för att vi tänkte byta vagn så öppnade sig himlen. Jag kopplade snabbt loss vagnen och gick in med Thor under stora granen i hagen. Men regnet tog tid på sig att sluta så till slut skyndade jag mig att ställa in honom för att kanske hinna en tur senare. Men tiden rann iväg och det blev bara en promenad för att lämna hästarna i hagen. Bonussonen fick prova på att leda Frezia och det gick jättebra när han förstod sig på henne. Han tyckte hon var enklare än Thor att leda och det kanske hon är.
Medan vi stod under granen i regnet så fick vi sällskap av Oliver och Frezia och då fick vi se hur det levde om i Frezias mage. Något jag aldrig hunnit med att se på något sto förut.
I måndags när jag gick upp till hagen så var det enbart Frezia som kom fram och hälsade, de andra latmaskarna orkade inte gå över bäcken. Frezia börjar bli väldigt go och rar och vi börjar bli kompisar på riktigt nu. Det blir verkligen skillnad på stona när de är dräktiga.

Lovisa växer och utvecklas för varje dag. Man märker på jollret/pratet att hon hittar nya uttryck och "ord". Hon reser sig upp hela tiden mot olika saker och sätter man henne i spjälsängen så står hon nästan hela tiden. Sätter sig ner för att plocka upp grejer ibland bara. Nu får jag sova själv varje natt fram till 5 på morgonen, då vaknar hon och är hungrig och vill gosa. Oftast har hon då sovit sedan 20-22 ungefär.

I helgen så ska vi till mina föräldrars sommarstuga och sova kvar med alla barnen. Åker på lördag efter vi ätit frukost och tittat till djuren. Så blir det besök på Färila sågverk som har öppet hus under dagen. Sen hoppas vi barnen ska kunna hinna köra med sin fyrhjuling som vi tänkt ta med. Erik har bytt drev på den så den går långsammare men är mycket starkare. Går fortfarande på tok för fort för barnen egentligen, men det är ju inte mycket att göra åt. Vi har ju uppsikt över dom och när de vet att vi tittar så går det lugnare.

Jag har ägnat några dagar åt veden och det är så skönt att känna att jag orkar. Det som varit mest jobbigt är att ajg inte är van vid solen och har bränt mig på axlarna två dagar i rad. Med mitt vita skinn, röda hår och fräknar så bränner jag mig efter en halvtimme i solen. Men det är för varmt att stå med långtröja och kan jag få bli lite röd i skinnet en sommar så känns inte det helt fel faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar