torsdag 3 juni 2010

Solbränd

Jisses vad jag brände mig igår. Gör skitont på båda axlarna och natten har inte varit kul alls. Stod med bara linne och klöv ved och kände att det brände, men trodde inte det blivit så illa. Är riktigt röd i skinnet.
Men mycket ved blev klyven och staplad, känns riktigt bra att jag orkat med det i tre dagar nu. Idag blir det inget med veden, blir vilodag istället så man orkar med helgen.

Lovisa var superduktig och somnade själv i sin säng för en stund sedan. Var en del gnäll och grin men inte så mycket som jag trodde det skulle bli. Jag gick iväg och var in till henne var 3:e minut och la ner henne och efter 4:e gången så somnade hon. Trodde inte det skulle fungera alls, men tycker det är hög tid att hon börjar kunna somna själv nu också. Enklast att börja öva på dagtid då man slipper störa någon annan som ska somna samtidigt.

Frezia har fått lite grönbete idag, hon har i uppgift att beta rent i fyrkanten. Ska upp och släppa in henne till dom andra så fort Lovisa vaknar. Imorgon blir det nog grönbete på riktigt för allihopa. De har ju levt på nästan enbart gräs sista två veckorna, men har haft en bal som långsamt gått åt. Fixade hagen på Rävsta igår så det blir at beta den först. Har ju bara 3 hästar i år så det känns som betet kommer räcka ett tag. Risken finns att det hinner växa rejält med gräs i vinterhagen så d har att beta där ett tag i höst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar