lördag 19 juni 2010

Äter penicillin

Besök hos doktorn igår som tittade i halsen och konstaterade att jag inte hade halsfluss, men kanske något virus. Fick gå till labbet för provtagning.
37,7 i feber, jag brukar ligga på 36,3 ungefär när jag INTE har en massa alvedon i kroppen som jag hade då.
Halsprovet visade inget, vilket jag heller inte trodde då det inte känns som halsfluss, har haft det så många gånger så jag brukar känna igen när det är dags igen.
Men en sänka på 169 var visst inte normalt. Enligt doktorn kunde den stiga till 20 vid virusinfektion. Han menade alltså att jag har någon bakterie i kroppen som ställer till det och skrev ut penicillin, gamla hederliga kåvepenin.
Så förutom 8 alvdeon om dagen för att hålla febern nere så knaprar jag 2x2 kåvepenin om dagen. Hoppas min mage fortsätter fungera.

Hämtade homeopatmedicin till Frezia igår och gav en första dos igår kväll.
Har även fått tips på att ge nässlor, vilket jag ska prova med bara jag vet ungefär vilken mängd.
Har ju som liten hobby att torka lite olika växter och nässlor är lätta att torka då de växer i överflöd och har man handskar på sig kan man plocka dom utan bekymmer. Bara dra ett balsnöre runt en liten bunt och hänga på tork. För stora buntar gör att de ruttnar har jag lärt mig.

Ska snart er för att kolla till Frezia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar