måndag 21 juni 2010

Lunginflammation

Ja, nu har jag fått en diagnos och order om sängliggande. Jag ska INTE ens gå upp för att ge Frezia medicin. Sänkan är bättre, "bara" 59, men åt rätt håll. Fick ta en massa prover idag hos doktorn och han konstaterade rätt snabbt vad felet var.
Lunginflammation hade jag inte en tanke på att det kunde vara.
Så nu är det ordinerad vila, äta penicillin och ta hostmedicin så kanske jag kan sova.

Tycker att Frezia verkar lite piggare, men vågar inte vara helt säker. Ska ringa veterinären och höra om hur vi fortsätter. Har fått tips om att det kan vara dags att mjölka ur och spara ifall att. Känns som det kanske är dags att göra det. Bara för att hon kämpar fortfarande är det ju inte säkert hon klarar det.

Thor har fått nya skor idag, tur man har snälla hjälpsamma grannar. Medan jag var hos doktorn så tog grannen med sig Thor ner till nästa granne som har en verkstad så att hovslagaren kunde få göra ett bra jobb.
Snart kommer M med familj upp också, hoppas hon kommer ha mycket tid och ork till Thor. Om inte annat så kommer jag ha någon att prata med som förstår och inte sviker.
Ägarna till Rävsta kom igår och blir uppe 2-4 veckor. Supertrevliga människor och jag hoppas jag ska hinna med och umgås lite med dom också. Dom ska väl så småningom göra iordning gamla torpet och flytta hit, men det rör sig om några år innan det blir permanent om jag förstått det hela rätt. De har fixat vägen och nu i sommar är det vatten och el som ska ordnas. Vågar inte fundera på hur mycket färg väggarna sög åt sig när de målade förra sommaren. Tror inte där varit ommålat de senaste 50 åren åtminstone. El har funnit, men för kanske 50 år sen det med. Vatten har aldrig funnits indraget förutom med gubbens egna konstruktion. Så det ska väl ordnas med avlopp och allt sånt också. Tur man inte har så stora projekt på gång själv.

1 kommentar:

  1. hej madde. mår du bättre nu när du fått medicin? och hur är det med frezia? hon kommer klara det här, hon är en kämpe. stora styrkekramar till er.
    /monica.

    SvaraRadera