fredag 4 juni 2010

Trötter

Har varit två riktigt sega dagar då jag inte orkat göra något alls. Går inte så bra att vara ute heller då det blåser halv storm :( Blir rastlös och vill göra en massa, men känner ingen lust att städa mer än nödvändigt. Tvättkorgen är tom så där finn heller inget att göra. Lovisa sover just nu så jag passar på att vila ryggen. Staplade lite ved förut och kände att ryggen ömmar lite. Förmodligen har jag slitit för länge med veden tidigare i veckan. Tänk om man kunde lära sig göra saker lite mer lagom istället.

Imorgon blir det en liten utflykt till Korskrogen med övernattning. Det ska bli så skönt att åka dit, det är ett ställe jag verkligen trivs på. Inga måsten mer än att koppla av och njuta av tillvaron och se till att alla får i sig tillräckligt med föda :)

Har flyttat Oliver och Frezia idag till Rävsta, de får gå och beta av lite så får Thor komma efter i början på nästa vecka. hor är så fet att jag är rädd att han ska bli sjuk om han får för mycket gräs på en gång. Måste försöka få till mer motion på honom, men snart är det sommarlov och då kommer M hit och rider. Hoppas hon hinner med några pass på ridbanan också, det skulle vara kul. Kanske han får hoppas lite också :)

Frezia är lagom rund och verkar inte vara så jättebesvärad över magen, ibland undrar jag om det verkligen är ett föl därinne, men så ser man att magen putar på ett annorlunda sätt och då tror jag igen på att det är ett litet liv därinne. Hon kommer nog bli en supermamma tror jag, bara hoppas allt går bra. Verkar som det är många som förlorar föl eller sto i år.
Att mista en fölunge har jag ju varit med om två gånger och det är ändå rätt okej. Det är ju ett okänt liv som man inte hunnit lära känna.
Men att mista sitt sto måste vara bland det hemskaste. Att mista sin bästa vän och samtidigt stå där med ett nytt litet liv som måste ha hjälp efter sin mammas bortgång.
Tänker på C och hennes lilla Svea just nu. Hur dom kämpar för att få till det med en amma åt lillan. Hoppas verkligen det löser sig till slut!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar