lördag 26 juni 2010

Korta dagar

Ja, mina dagar är korta, fast dom är många ;D

Som idag när jag vaknar av att Lovisa vägrar sova vidare när klockan passerat åtta. Upp och fick i mig en stooooor kopp nyponsoppa till frukost. Sen var jag med ner till Frezia och mockade åt henne. Efter det blev det pausvila i soffan. Sover inte, men ligger liksom i någon sorts dvala, känns jättekonstigt.
Lite lunch och sen en promenad till Thor och Oliver, kommer inte ihåg när jag såg dom sist. Tur man har en underbar sambo som fixar med hagar, flytta hästar och fylla vatten. Kul att hästarna kommer när jag ropar ändå, det värmer i hjärta och själ.
Sen blev det paus med Lovisa, jag tittade på tv och lovisa sov, lyckaes sova ordentligt 10-15 minuter åtminstone.
Sen var jag ut, tänkte mocka lite åt Frezia och fixa gräs åt kaninerna. Men mockningen hade T redan fixat medan A pysslade med Daisy och M var på tur med hor. Så det blev lite prat och så gav jag Frezia homeopatmedicinen, näst sista dagen på den kuren.
Sen plockade jag mat åt kaninerna och hann även med lite mer prat med M och T.
Orkade inte göra mat idag så älsklingen hämtade pizza. Jag hann med att plantera ut squashen som jag sått, tveksamt om det blir något av dom, men det känns kul att ha försökt åtminstone. Nästa år hoppas jag hinna planera lite bättre med fröer och var jag ska ha alla planter.
Hann ge Lovisa lite mat innan pizzan kom, sen fortsatte Lovisa med att provsmaka pizza. Hon provar allt man ger henne, men knäckebröd är nog det hon gillar bäst förutom bröstmjölk och välling.
Sen har jag inte hunnit så mycket mer än att jag var ner till Frezia och gav henne mat och resterande mediciner. Lovisa har börjat somna redan 19.30 så det blir tidiga kvällar för mig numera.

Hann ju faktiskt med att fota Lovisa lite också när hon gick med sin gåvagn med hunden sittandes framtill. Ska försöka fixa över bilderna till datorn snart, dom var sååååå himla söta ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar