onsdag 23 juni 2010

Varit utomhus

Både jag och hästarna har varit utomhs. Jag var ut en sväng imorse med resultat att jag sedan legat totalt sänkt hela dagen. Blir psykiskt knäckt av att tvingas ligga i sängen, men rör jag mig och går ut så mår kroppen så jäkla dåligt istället.

Fungerade inte så jättebra helle när de stora barnen skulle passa Lovisa när Erik var ute och fixade med mat till kaninerna. Fick ingripa då Lovisa var på väg att smaka på ett värmeljus :( Inte något man blir piggare av direkt heller.

Frezia mår mycket bättre, pratade med veterinären imorse och hon tyckte det var okej att de kunde gå ute medan boxen mockades. Själv låg jag inne i sängen, men har fått rapport om att fölis galopperade runt som en galning och Frezia stod och njöt av att äta gräs. Verkar som Frezia återhämtar sig fort nu, hoppas det fortsätter så hela vägen. Jag tror det är homeopatmedlet och nässlorna som hjälpt kroppen hennes.
Blir intressant att se hur hon reagerar när veterinärmedicinen tar slut. Hippotrim får hon sista imorgon tror jag, metacam ska hon ha en dryg vecka till.

Imorgon kanske Thor och oliver får en kompis som stannar en månad ungefär.

1 kommentar:

  1. Tänker på dig. Vet hur det är.

    Så kul att Frezia mår bättre. Håller tummar och tår att det fortsätter åt rätt håll.

    Kram Bea

    SvaraRadera