tisdag 8 juni 2010

Större storlek?

Jo, nu är det dags att hämta in nästa storlek på kläder åt Lovisa. Storlek 80 börjar bli för kort i armar och ben och hennes body är inte lättknäppt direkt.
Jisses vad den ungen växer på längden just nu verkar det som. Med den här takten är hon lika lång som F när hon fyller 2 tror jag :O
Full fart är det på henne, har en madrass vid soffan som hon får sitta och leka på och nu tar hon sig obekymrat från madrassen och upp i soffan och så ner igen. Kryper gör hon så man knappt hinner med och går bra när man håller hennes händer.

Imorgon ska jag hämta hem två nya familjemedlemmar :) Två belgiska jättehonor blir det, bara bebisar just nu, men lagom att betäckas till vårvintern. Så när dom små kaninbebisarna flyttat ut börjar arbetet med att hitta en fin hane också. Blir ett spännande försök.

Thor går fortffarande själv kvar i vinterhagen, de andra har inte ätit upp så mycket som jag hoppades på. Så han får gå kvar några dagar till.
Igår fällde E en del björkar och Thor började mumsa löv direkt, blir ju toppen om han äter lite blad och smågrenar. Lite sent att fälla ved nu, men bättre sent än aldrig som man säger.

Nu dags för en promenad med trött unge i barnvagn :)

6 kommentarer:

  1. ja gisses, hon blir en stor tjej, eran Lovisa! Hur gammal är hon nu? Alma växte ur stl 80 strax före hon fyllde 1, och du vet ju hur stor hon är nu. =)

    SvaraRadera
  2. Hon blir 11 månader på lördag om 1,5 vecka. Verkar som hon och Alma följer ungefär samma kurva då :)

    SvaraRadera
  3. Räkna med stl 122 vid 4 år, alltså. =)

    SvaraRadera
  4. De belgiska jättarna är fina. Jag har sett 1 sådan en gång, men den stackarn satt i en alltför liten bur...de behöver ju nästan en stor hästbox. Ska du ha dessa till matkaniner?
    Själv skulle jag leverera 4 kaninbebisar idag, men det blev bara 3. Den ene killen, (alla 4 visade sig vara killar), har troligtvis linsgrumling, som kommer leda till blindhet om inte han redan är blind. Möjligtvis är han blind på ett öga, men det är på gång i nästa öga också. Men de kan ju klara sig bra, helblinda kaniner. Hoppas på det bästa. Fast jag måste ju kastrera honom om han ska kunna gå med sin mor. Annars blir det till att skaffa en bur till, och det vill jag helst slippa...de är ju dyrare än själva kaninen.
    Själv skulle jag vilja ha en Rex kanin. Jag är bara så såld på dessa OTROLIGT vackra kaniner. Det är ju en kanin som allergiker kan ha, utan problem. Långa härliga öron har de...så fiiiina så jag blir tokig. Kram

    SvaraRadera
  5. kristin nylander10 juni, 2010

    madde jag har 4 belgiska över som jag skänker till den som vill ha 2 svarta 2 blygrå riktigt fina och flytt klara. intresserad??? kristin i nirsgård

    SvaraRadera
  6. Kristin: Klart vi är intresserade! Ska leta reda på ditt numer så hör jag av mig per telefon :)

    SvaraRadera