onsdag 16 juni 2010

Frezia mår inte bra

Frezia är sjuk och enligt veterinären så ska vi vara beredda på det värsta.

Hade ju problem med efterbörden, men den kom ut med hjälp av veterinären. Sen har hon fått penicillin och finadyne.
Igår låg hon mycket och haltade som hon hade ont i båda frambenen/hovarna. Ringde veterinären och åkte till Hudik och hämtade "Butta" åt henne. Hade ju inget mer Finadyne då och det var sent på kvällen så jag ville helst inte ha ut veterinären och det lät inte som det var någon brådska heller.

Har varit och kikat på henne hela natten, tur vi har kamera sitter uppe så man slipper störa dom. Hon har stått upp varje gång jag kikat, men stått och trampat som om hon inte vet vilket ben hon ska stå på.
Ringde veterinreän imorse som kom på eftermiddan och spolade, först två påsar sköljning och sen en påse koksalt med penicillin och antibiotika. Så fick hon metacam och hippotrim.
Så nu är det bara att avvakta och se, ska ge henne penicillin och butta nu under kvällen. Blir att lösa buttan i vatten och spruta in i munnen då hon inte äter maten med butta i.

Jag är förberedd på det värsta, men man får ju aldrig ge upp hoppet!

2 kommentarer:

  1. Åh nej vad fruktansvärt! Jag håller alla tummar jag har för stackars Frezia!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det går vägen Madde. Tänker på er och lilla Fölis.

    SvaraRadera