söndag 12 oktober 2008

Blodtrycksfall

Jisses vilket uppvaknande jag fick nyss. Har legat och slöat i soffan en halvtimme och så ville Hampus (katten) in. Kastar mig ur soffan och hinner nätt och jämt fram till dörren innan jag måste kasta mig ner för att inte trilla ihop.
Har inte haft blodtrycksfall på väldigt länge nu, är minst ett år sen sist vad jag kan minnas, kanske längre. Så jag var liksom inte förberedd. Men nu lär jag var mer uppmärsam ett tag. Det är ju inget farligt, men lite obehagligt är det allt.

Annars har dagen varit ganska bra. Fick ett härligt uppvaknande imorse =)
Har sen jobbat en stund, lite strul var det, men inget som inte gick att lösa.
På väg hem ringde Ellen och undrade om hon fick låna Thor en sväng. Klart hon fick det.
Så de var ute en sväng och jag hoppas hon återkommer. De såg så nöjda ut båda två när de kom tillbaka.
Var upp till hästarna i vinterhagen och fick ett riktigt välkomnande när jag visslade på dom. I full galopp kom dom alla 6. Bjussade på några morötter jag tagit med och klappade lite och gick sen hem igen. Vittra börjar bli en gosig liten häst och Frezia har också börjat tråna efter uppmärksamhet. Mycket kul. Tror det har lite att göra med att Foxy kommit hem, det har blivit en helt annan stämning i flocken =)