tisdag 28 oktober 2008

Lycklig

Ja, livet är inte alls dumt just nu.
Har fått vara en hel del med min älskade Erik och allt känns bara sååååå himla bra med honom. Han är rolig, charmig, snäll och har en underbar glimt i sina fina ögon.
Jag har även blivit charmad av hans barn, två helt underbara små personer. Verkar som att dom kommer lära sig stå ut med mig också så småningom, inte lätt när både dom och jag är blyga.
Blev så bra idag med jobbet mitt att jag fick en stund över då jag hann träffa min prins. Imorgon bjuder han på middag då jag ändå åker förbi på väg till jobbet. Kör ju från olika ställen ibland.

Har blivit en del jobb sista tiden och inte lär det bli mindre. Kör oftast bara 6 timmar så då får man ju jobba flera dagar istället. Men ibland blir det 10 timmar, så det varierar ju lite åtminstone. Har nu jobbat 3 fredagsnätter på rad så det ska bli skönt att få va ledig kommande fredag. Jobbar ju även söndagar några timmar, men det känns som det kvittar då det är dagtid och korta pass. Enda nackdelen är att man måste tänka på dessa ständiga kör- och vilotider. Man måste ju ha vila visst antal timmar per dygn och så ska man ha helgvila på visst antal timmar o.s.v. Jättejobbigt, varför kan man inte bara få jobba så mycket man själv vill?