torsdag 9 oktober 2008

Mycket jobb

Jobbar så mycket att jag nästan inte hinner med hästarna. Blev 54 timmar förra veckan.

På hästfronten händer inte så mycket nytt. Foxy har kommit hem och fått sina hovar verkade och skodda, jisses vad lång i tårna hon var när hon kom hem. Jag har aldrig sett något värre i hela mitt hästliv, inte i verkligheten åtminstone. Grät när jag körde hem henne, att få se henne sådan och få höra att hon inte blivit omskött sista 6 veckorna fick liksom bägaren att rinna över.

Thor har blivit klippt och ska till hovis och få skor på fötterna så fort jag får pengar till det. Pengar är en bristvara just nu, men jag ska troligen få lite hjälp till helgen hur jag ska reda ut det. Min underbara mamma som ska se om hon kan hjälpa mig på något vis.

Har bestämt mig för att sälja Vittra, hon är ju en otrligt snygg liten häst med framtiden för sig, men vi matchar inte varandra till 100%. Ibland går det jättebra att hämta i hagen och pyssla lite, men oftast vägrar hon komma till mig. Är någon annan med så låter hon sig snällt bli infångad. Så jag är övertygad om att det är mig som person hon inte gillar helt.

Från vecka 45 får jag heltidsjobb med fasta tider, blir helt underbart.

Förutom den ekonomiska biten så är mitt liv helt perfekt just nu och jag kommer somna med ett leende på läpparna inatt. Någon har gjort mig väldigt glad idag <3