lördag 11 oktober 2008

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Ibland så spelar livet spratt med en.
Skulle jobbat igår trodde jag, 10 minter innan jag tänkt åka hemifrån så ringer chefen och säger att jag får vara ledig. Detta på grund av att de inte har någon annan som KAN på söndag och jag ju måste ha helgvila och alltså inte kan jobba båda dagarna.
Så dagens besök blev igår istället, jättetrevligt och jag längtar till nästa gång.

Hästarna fick flytta till vinterhagen igår, så nu går de där och trampar sönder och lever livet. Den är ju den absolut största hagen jag har så nu fanns det inget alternativ längre annat än flytta dit dom då beteshagarna börjar bli väl upptrampade. De har fått lösdriften strödd med en rundbal halm, har fått tag på lika fin halm som i fjol. Fin havrehalm för 150:- balen. Toppen tycker jag, då kan jag ge dom att äta av det också då det hö jag fått tag i egentligen är lite för bra värden i för alla hästarna.